Pagina's

woensdag 20 augustus 2014

Scharzkopf Bonacure Oil Miracle Shampoo en Masker

 
Sinds kort gebruik ik een andere haarverzorging dan gewoonlijk en omdat ik er zo enthousiast over ben schrijf ik deze review. Ik gebruik al een aantal jaar de producten van Schwarzkopf voor blond haar maar aangezien ik mijn haar momenteel niet meer kleur werd het tijd om mijn haarverzorging aan te passen. Daarom kocht ik de shampoo en het masker van de Bonacure Oil Miracle lijn van Scharzkopf.


 
BC Oil Miracle Shampoo
Deze shampoo is geschikt voor alle haartypes en belooft vooral om het haar mooi, zacht en glanzend te maken en zoals de naam zegt is het dus op basis van olie, arganolie om precies te zijn.

 
De geur van deze shampoo is zalig, moeilijk om te omschrijven maar ik vind het vooral een warme, olieachtige geur. De structuur van de shampoo is ook olieachtig. Ik ben benieuwd wat het effect van de olie op mijn haar zal zijn.
 
Zo omschrijft Scharzkopf hun shampoo zelf:
BC Oil Miracle Shampoo met arganolie reinig het haar en verwent het tegelijkertijd met een kristalheldere formule. Mooi, zacht en glanzend haar, dankzij de innovatieve micro-emulsietechnologie. Voor een weelderige glans en zacht aanvoelend haar.

Intussen gebruik ik de shampoo al een aantal weken, eerst en vooral moet ik zeggen dat door mijn zwangerschap mijn haar wat anders is dan normaal: zo is het vooral veel dikker en voller net of dat ik meer haar heb. Ik ben heel tevreden over de shampoo, mijn haar glanst mooi, is lekker zacht en het ruikt zeker 2 dagen net of ik van de kapper kom. Alleen is het soms net iets sneller vet waardoor ik het een dag eerder moet wassen. Ik was mijn haar maar 2 keer per week en nu dus soms 3 keer, geen ramp dus. Als ik mijn haar gewassen heb zijn er enorm veel knopen in, eens zien of dit betert wanneer ik het masker er bij gebruik.

 
BC Oil Miracle Gold Shimmer Treatment
Dit maskertje is ook geschikt voor alle haartypes en het belooft vooral extra glans. Het product is wederom op basis van arganolie.

Zo omschrijft Scharzkopf het product zelf:
BC Oil Miracle Gold Shimmer Treatment met arganolie herstructureert het haar van binnenuit en voedt het met kostbare oliën. Het combineert de weldadige verzorging met een luxueuze uitstraling en rijke textuur. Voor een weelderige glans en zacht aanvoelend haar.
 

De geur van het masker is hetzelfde als van de shampoo. Het masker ziet er op de foto misschien wat raar uit van kleur maar ik vind het vooral heel erg luxe aanvoelen. Het doet mij wegdromen naar een luxe spa treatment in het Verre Oosten.

De combinatie van de shampoo met het masker werkt perfect voor mij. Er zijn al wat minder knopen in m'n haar maar ik moet het toch nog heel goed doorkammen. Ik heb altijd al last gehad dat mijn haar heel erg warrig is na het wassen maar deze producten verminderen het niet, in tegendeel. Na m'n haar een kwartier te hebben doorkamd voelt het uiteindelijk wel superglad en zacht aan.

+ zalige geur
+ geur blijft lang hangen net of je van de kapper komt
+ m'n haren glanzen
+ m'n haren zijn super zacht

- duurder dan een gewone drogisterijshampoo (voor mij is het dit wel waard)
- m'n haar klit samen nadat het gewassen is

Welke shampoo gebruik jij? Liever low budget of ga jij ook voor een kappersproduct?

Doei!
Vicky

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten